Realism is the main driving force behind the spread of Russian art in Northeast China

X. Meng

Abstract


This thesis examines the process of dissemination and development of Russian realist art in Northeast China. It analyzes the origins and development of realism in China and the reasons for China's adoption of Russian realist art in certain historical periods.


References


Цин Я., Сяотао Л. (2020), Влияние передвижничества на развитие китайского реалистического искусства в XX веке // Казанский вестник молодых учёных, № 4. C. 91–101.

Жун Цзе (2016), Русские эмигранты и культура Хэйлунцзяна-влияние русских эмигрантов на Харбин. Издательство Хэйлунцзянского университета, Ооо.

Ван Бяо (2016), Исследования по обмену искусством между провинцией Хэйлунцзян и Россией за последние 30 лет, Харбинский педагогический университет.

Лу Юйся (2015), Влияние русского искусства на развитие искусства масляной живописи в Хэйлунцзяне // Искусство науки и техники, № 4. C. 45.

Xue Yiping (1999), The influence of Russian art education on the development of Chinese art. Interview with Professors Zhang Huaqing and Xu Minghua // Journal of Nanjing Arts institute (Fine&Design), pp. 8–13.

Чжу Ша (2013), Советское искусство и живопись масляными красками нового Китая. Издательство Юго-Восточного университета.

Фан Ши (2003), История русской эмиграции в Харбине. Хэйлунцзянское народное издательство.

Ти Хундан, Ян Ян, Чжан Чжихао (2012), Кривая бровь:отражение и перспектива русского реалистического искусства // Журнал Цзилиньского института образования, № 4. C. 115–116.




DOI: http://dx.doi.org/10.31312/978-5-6048848-7-4-13

Refbacks

  • There are currently no refbacks.