EXISTENTIAL BASIS OF IDENTIFICATION: ONE'S OWN, PARTICIPATION, ACT, CONFORMITY (ON THE EXAMPLE OF ANTIQUE CULTURAL TRADITION)
Abstract
In the article, the phenomenon of identity is considered from existential positions. As key existentials (existentialis), constituting the meaning of specific identifications, they are understood: one's own, deed, correspondence, participation. Copyright provisions are illustrated by examples of ancient culture.
Keywords
Full Text:
PDF (Русский)References
Аристотель. Никомахова этика // Собрание сочинений: в 4 т. / Аристотель. Т. 4. М., 1983. С. 54-292.
Бибихин В.В. По поводу «чтения “Театета”» // Бибихин В.В. Чтение философии. СПб.: Наука, 2009. С. 530-535.
Борхес Х.Л. Deutches Requiem // Борхес Х.Л. Алеф. М.: АСТ, 2014. C. 104-115.
Гераклит Fragmenta (Фрагменты) // Гераклит Эфесский, всё наследие: на языках оригинала и в рус. пер.: крат. изд. / подгот., пер. С.Н. Муравьёв. М.: ООО «Ад Маргинем Пресс», 2012. C. 156-182.
Еврепид. Трагедии. Т. 2 / перевод с древнегреч. Ин. Анненского и С. Шервинского. М.: Изд-во Художественная литература, 1969.
Сартр Ж. П. Экзистенциализм – это гуманизм // Хрестоматия по западной философии. М., 2008. С. 444-467.
Сергеев А.М. Ключи: философские размышления. Мурманск, МГГУ, 2011.
Софокл Трагедии. М.: Художественная литература, 1988.
Хайдеггер М. Гераклит. СПб.: Владимир Даль, 2011.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2019 Studia Culturae
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.