POSTMODERNISM AND THE EMBODIMENT OF ITS BASIC PRINCIPLES IN THE MODERN ANIMAL FILM "NECHZHA: BIRTH OF A DEVIL"

Kuang Xiuli

Abstract


The theoretical provisions of deconstruction are extremely important for postmodernity. Because deconstructions have strong features of innovation, radicalism, destructive ideas and theory. Films are art and a commodity, and the commercialization of art is a typical feature of postmodern art. The interpretation of films becomes the key to study of post-  modern art, and postmodern representation of film becomes a prism that reflects postmodernism. With unique methods of deconstruction and reconstruction of postmodern aesthetics, <> rewrote the traditional classical myth into a more modern one. Through a unique change in Nezha's characters, the cartoon transcends the ideological themes of anti-feudalism and anti-patriarchy and addresses distinctive contemporary themes such as individual destiny, subjective initiative, and attitudes towards prejudice

Keywords


postmodernism; chinese culture; chinese myth; fantasy cartoons; deconstruction; destruction of prejudices; change destiny; education of love

References


Агабекова. У. Р. Жак Деррида как основатель теории деконструктивизма // Балконско

научно образование.-.2018. №1. – С5-7

Бахтин М.М. Творчество Франсуа Рабле и народная культура Средневековья и Ренессанса. Изд. Азбука. Москва. 2021. 640 с.

Ван Чан. Анализ постмодернистской эстетики «Нэчжа: Рождение дьявола» // M.:

Центрально-китайский педагогический университет.-.2018.-. №1.-. С.57-59

Вахрушева Е. А. Постмодернистский неомарксизм Фредрика Джеймисона //Научный

ежегодник института философии и права уральского отделения российской академии

наук. -. №2.-. 2015.-. С86-98

Вельш В. «Постмодерн». Генеалогия и значение одного спорного понятия // Путь. - №

М., 1992. С. 109-136.

Вэнь Дандан «Нэчжа: Рождение дьявола» Реконструкция темы под влиянием эстетики посмодернизма // Журнал Чанчуньского педагогического университета.-.2020.-. №

(07).-. С197-200

Деррида Ж. О грамматологии / Пер. с франц., вступит ст. и комм. Н.С. Автономовой//

М.: Ad Marginem, 2000. С8

Ермилова Г. И. Постмодернизм и воплощение его основных принципов в современной анимации. // автореферат диссертаций кандидата философских наук: 24.00.01 /

Моск. гуманитар. ун-т. - Москва, 2006. - 17 с.

Одегова К. И. Анимационный кинематограф как объект комплексного гуманитарного

исследования: философский аспект // Гуманитарные ведомости ТГПУ им. Л. Н. Толстого. -. 2018. -. №2 (26).-. С65-7

Ссылка мультфильма на китайском языке https://youtu.be/mqNHjth0Vzg

Ссылка мультфильма на русском языке https://youtu.be/_9Y13VNYUPI

Тарасов. А. Н. Теория деконструкции как философско-теоретическая основа эстетики

постмодернизма // Философия и общество.-.2009. - №1. - С175-187

Чжан Ченлон «Нэчжа: Рождение дьявола»- Постмодернистская реконструкция мифических героев // Journal of Hubei Industrial Polytechnic.-.2009.-. № (2).-. С 74-81

REFERENCES

Agabekova. W. R. Jacques Derrida as the founder of the theory of deconstructivism //

Balkonsko scientific education.-.2018. No. 1. – С5-7

Bahtin M.M. Tvorchestvo Fransua Rable i narodnaya kul'tura Srednevekov'ya i Renessansa.

Izd. Azbuka. Moskva. 2021. 640 s

Wang Chan. Analysis of Postmodern Aesthetics "Nezha: The Birth of the Devil" // M.: Central China Pedagogical University.-.2018.-. No. 1.-. С57-59

Vakhrusheva E. A. Postmodern Neo-Marxism of Fredrik Jameson // Scientific Yearbook of

the Institute of Philosophy and Law of the Ural Branch of the Russian Academy of Sciences. -.

No. 2.-. 2015.-. С86-98

Welsh V. "Postmodern". Genealogy and meaning of one controversial concept // Path. - No.

M., 1992. S. 109-136.

Wen Dandan "Nezha: The Birth of the Devil" Reconstruction of the theme under the influence of postmodern aesthetics // Journal of Changchun Normal University.-.2020.-. No.

(07).-. С197-200

Derrida J. About grammar / Per. from French, Art. and comm. N.S. Avtonomova// M.: Ad

Marginem, 2000. С8

Ermilova G. I. Postmodernism and the embodiment of its basic principles in modern animation. // abstract of dissertations of a candidate of philosophical sciences: 24.00.01 / Mosk. humanitarian. un-t. - Moscow, 2006. - 17 p.

Odegova K. I. Animation cinematography as an object of complex humanitarian research: a

philosophical aspect. L. N. Tolstoy. -. 2018.-. No. 2 (26).-. С65-74

Link of the cartoon in Chinese https://youtu.be/mqNHjth0Vzg

Link of the cartoon in Russian https://youtu.be/_9Y13VNYUPI

Tarasov. A. N. The theory of deconstruction as a philosophical and theoretical basis for the

aesthetics of postmodernism // Philosophy and Society.-.2009. - No. 1. - С175-187

Zhang Chenlong "Nezha: Birth of the Devil" - Postmodern reconstruction of mythical heroes // Journal of Hubei Industrial Polytechnic.-.2009.-. № (2).-. P 74-8




DOI: http://dx.doi.org/10.31312/2310-1245-2021-49-145-158

Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2021 Kuang Xiuli

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.