The Current State and Development Trends of Music Education in China
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Русский)References
China Statistical Yearbook. Compiled by National Bureau of Statistics of China.
URL: http:www.stats.gov.cn/tjsj/ndsj/2021/indexeh.htm (дата обращения: 05.10.2022).
Fan Zuyin, Xie Jiaxing. The Status Quo and Prospect of Music Education Based on Musical Diversity in Mainland China. China Conservatory, 2022. 54 p.
Сюй Цзинцзин. Сравнительное исследование китайских и американских курсов подготовки учителей музыки с точки зрения культуры. Чанша: Хунаньский педагогический университет, 2014. С. 41–63. (На кит. яз.)
Ho W., Law W. “The Cultural Politics of Introducing Popular Music into China’s Music Education”, Popular Music & Society, 2012, no. 35(3), pp. 399–425.
Ho W., Law W. “Values, music and education in China”, Music Education Research, 2004, no. 6(2), pp. 149–167.
Ян Юэ. О структуре общего музыкального образования в моей стране. Шанхай: Шанхайская консерватория музыки, 2017. C. 74–77. (На кит. яз.)
Проект фонда: 2018 г. Исследовательский проект планирования философии и социальных наук Гуанси, Проект финансирования «Исследование наследия и инноваций культуры народных музыкальных инструментов меньшинства Гуанси». (На кит. яз.)
Цихэн Ван. Особенности современной системы музыкального образования в Китае // Научные стремления. 2020. Вып. 18. С. 37–46. (На кит. яз.)
Waters S.S. “Sharing Global Musics: Preserving the Past, Preparing for the Future —A Look at Music Education in China”, Music Educators Journal, 2014, no. 101(1), pp. 25–27.
Law W., Ho W. “Globalization, values education, and school music education in China”, Journal of Curriculum Studies, 2009, no. 41(4), pp. 501–520.
Ло Цзинхэ. Исследование концепции базового музыкального образования в Китае с 20 века. Фучжоу: Фуцзяньский педагогический университет, 2017. С. 20–26. (На кит. яз.)
Simpson E. “A Comparison between Chinese and American Mainstream Music Education”.
URL: http://sites.miis.edu/esinclair/files/2014/05/Comparative-Music-Education.pdf (дата обращения: 05.10.2022).
Ван Ангуо. Исследование реформы и стратегии развития музыкального образования в моей стране // Китайская консерватория музыки, 2004, (04). C. 30–38. (На кит. яз.)
Barry N.H. “The role of integrated curriculum in music teacher education”, Journal of Music Teacher Education, 2008, no. 18 (1), pp. 28–38.
Чжао Цзюань. Культурная интерпретация и построение фортепианной программы в китайском социальном музыкальном образовании. Чанша: Хунаньский педагогический университет, 2013. C. 75–84. (На кит. яз.)
Reimer B. “Music Education in China: An Overview and Some Issues”, Journal of Aesthetic Education, 1989, no. 23(1), pp. 65–83.
DOI: http://dx.doi.org/10.31312/2310-1245-2022-54-138-156
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2022 H. Feng, V. Zheleznyak
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.