ABOUT "HISTORICAL" AND "ONTOLOGICAL" SENSES OF THE CORRELATION OF AUTHENTICITY AND IMITATION

Е. Н. Устюгова

Abstract


The problem of the correlation of authenticity and imitation is considered from ontological and historical viewpoints. The first approach is based on a question what is a being and a reality, at the second — on a question on correlation of a human with the historical and cultural world. In the article the basic stages of development of ontological and historical senses of a correlation of authenticity and imitation in aesthetics and art of XIX — XXI centuries are considered.

Keywords


authenticity, imitation, identification, correlation, subject, human, reality, being, art, aesthetic, symbol, sensuality, event, creativity.

References


Беньямин В. «О языке вообще и о языке человека».//Учение о подобии. Медиаэсте-

тические произведенипя. Сб.статей / М.: РГГУ, 2012

Беньямин В. Произведение искусства в эпоху его технической воспроизводимости.//

Медиаэстетические произведенипя. Сб.статей / М.: РГГУ, 2012

Беньямин В. Учение о подобии . М.2012

Бирнбаум Д. Очерки визуальности. Хронология. М..НЛО, 2007

Борисов О.С. Философия театра. Организация сценического пространства как резуль-

тат психопространственной интеграции. //Театральная библиотека > История театра >

История театра > 1.08.2013 http://lib.vkarp.com/category/

Буррио Н.. Эстетика взаимодействия // Художественный журнал. №28/29.]

Гумбрехт Х.У. Производство присутствия: чего не может передать значение. М., НЛО,

Делез Ж. Переговоры. СПб, Наука, 2004

Закс Л.А. Об особенностях современной социально-гуманитарной картины мира и

некоторых ее следствиях: против радикального эмпиризма.//Известия Уральского фе-

дерального университета. Сер. 3. Общественные науки.2015, №3(143), С.88-101

Кетова Т.Н. Телесность как произведение искусства в эпоху антропологических

трансформаций. //Вестник Московского университета. Серия 7 философия.№4, 2013

Макке А. Маски. //Синий всадник. М.: Изобразительное искусство, 1996

Рансьер Ж. Разделяя чувственное. СПб, 2007

Смирнов И.П. Превращения смысла. М. НЛО, 2015

Фишер-Лихте Э. Эстетика перформативности. М.: «Канон», 2014

TRANSLIT

Beniamin W. Uchenie o podobii. M. 2012

Beniamin W. Uchenie o podobii. M. 2012

Beniamin W. Uchenie o podobii. M. 2012

Birnbaum D. Ocherki wisualnosti. Chronologia, M. 2007

Borisov O.S. Filosofia teatra. 2013, http://lib.vkarp.com/category/

Burrio N. Estetika wsaimodeistwia.//Chudogestwennii gurnal.№ 28/29

Gumbrecht G.U. Proizwodstwo prisutstwia. M. 2006

Delez G. Peregovori. SPb, 2004

Zaks L.A. Ob osobennostiach sowremennoi sozialno-gumanitarnoi kartini mira.//Izwestia

URFU, ser. 3. Obschestwennie nauki 2015, №3 (143)

Ketova T.N. Telesnost kak proiswedenie iskusstwa…..//Westnik Moskowskogo

universiteta. Ser.7 filosofia. №4 2013ю

Makke A. Maski.// Sinii wsadnik. M., 1996

Ransier G. Razdeliaa chuwstwennoe.SPb. 2007

Smirnov I.P. Prewraschenia smisla. M. 2015

Fischer-Lichte E. Estetika performatiwnosti. M., 2014


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2016 Studia Culturae