HIEROGLYPHIC GAMES OF CHINESE ADVERTISING

Влада Королева

Abstract


In the article author discuss the features of characters in the modern Chinese graphic advertising and how it is influence to the recipient. The author also considers the char-acteristics of the Chinese advertising market and the advantages offered by the use of hieroglyphic writing

Keywords


advertising; character; game play element; symbol; Chinese

References


Думанская К. С. Лингвистические и культурные особенности печатной и наружной социальной рекламы в Китае, Вестник НГУ. Серия: Лингвистика и межкультурная коммуникация. 2010. Том 8, выпуск 1 , С.82–91

Ульянова. М. Ю Семиотика традиционной культуры в китайской рекламе. http://www.mediascope.ru/node/1041

Москаленко А. Реклама по-китайски. http://www.adme.ru/tvorchestvo-reklama/reklama-po-kitajski-269205 (18.10.2015)

Смертин Ю.Г. Культура Китая: узоры на свитке истории. Saarbrucken, LAP LAMBERT Academic Publishing, 2013. 188 C. (ISBN: 3659438138)


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2016 Studia Culturae

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.