ADVERTISING IN HIGH AND LOW-CONTEXT CULTURES

L. V. Novichenkova/Л. В. Новиченкова

Abstract


This article discusses one of the characteristics differentiating national cultures, namely the impact of context in cross-cultural communication and, as a consequence, its influence on the conduct of promotional activities. The basis for the analysis is the research of anthropologist Edward Hall who divided the national cultures into high- and low-context cultures. In the first group a person's status in society depends primarily on numerous external factors, there is a strong dominance of tradition, a penchant for rituals. In the second group, the context plays, ultimately, a secondary and subordinate role, and the status of a person is determined on the basis of personal qualities and achievements. Based on the description of the key features of these two groups illustrates the variability of approach in their advertising activity, the success of which depends on the most accurate definition of the cultural environment. 


Keywords


advertising; national culture; cross-cultural communication; sociocultural environment

References


Алексеев-Апраксин А. М. Восток в культуре Петербурга: автореф. диссертации д-ра культурологии. Санкт-Петербургский государственный университет, СПб., 2011.

Кахиани К. Не те привычки: западные бизнесмены вынуждены меняться в российских условиях // Ведомости. 2002.

Мясоедов С.В. Основы кросскультурного менеджмента. Как вести бизнес с представителями других стран и культур / С.В. Мясоедов. – Учеб. пособие. - М.: Дело, 2003.

Холл Эдвард Понимание культурных различий: Германии, Франции и Америки/ Холл Э. - Пер. с англ. М.: Дело, 1999.

Шкаратан О. И. Социальные статусы и роли / Шкаратан О. И. - М.: Изд. дом Высшей школы экономики, 2012.

Эфендиев А.Г. Основы социологии. Курс лекций / Эфендиев А.Г. - М.: «Знание», 2004.

TRANSLIT

Alekseev-Apraksin A.M. Vostok v Culture Peterburga. Dr. Hab. dissertation. St. Petersburg University, SPb., 2011 http://vak1.ed.gov.ru/common/img/uploaded/files/Alekseev-ApraksinAM.pdf

Kaxiani K. Ne te privychki: zapadnye biznesmeny vynuzhdeny menyatsya v rossijskix usloviyax // Vedomosti. 2002.

Myasoedov S.V. Osnovy krosskulturnogo menedzhmenta. Kak vesti biznes s predstavitelyami drugix stran i kultur / S.V. Myasoedov. – ucheb. posobie. - M.: Delo, 2003.

Hall Edward Ponimanie kulturnyx razlichij: Germanii, Francii i Ameriki/ Hall E. - per. s angl. M.: Delo, 1999.

Shkaratan O. I. Socialnye statusy i roli / Shkaratan O. I. - M.: izd. dom Vysshej Shkoly Ekonomiki, 2012.

Efendiev A.G. Osnovy sociologii. Kurs lekcij / Efendiev A.G. - M.: «Znanie», 2004.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.