CULTUROLOGY VS CULTURAL STUDIES FOR TECHNICAL STUDENTS: LOOKING FOR NEW COMMUNICATIVE PRACTICES

А. А. Puchkovskaia / A. A. Пучковская

Abstract


The implementation of multimedia devices into the educational process is the reality of the modern education system. Furthermore, the search for new communicative practices within the framework of using innovative educational technologies is a responsible and time-consuming challenge. In the article, the approbation of new communicative practices on the example of studying the Humanities (Cultural Studies, in particular) by the students of technical specialties is considered. Multimedia platforms, which help to improve the communication and interaction between students and the lecturer, are illustrated. The survey results on the interest of technical students in the developing of their skills in Humanities are presented and analyzed. The conclusions about the productivity of the creative teaching model, which increases the motivation of students and expands their horizons, are made.



Keywords


Cultural Studies; Humanities; innovative educational technologies; communicative practices; interactive approach; information and communication technologies

References


Абдулаева П.З., Абдулаева Х.С. Дидактические возможности информационно-коммуникационных технологий в образовательном процессе современного ВУЗа// Мир науки, культуры, образования. Изд-во: Редакция международного научного журнала «Мир науки, культуры, образования» (Горно-Алтайск). - № 1(44). 2014. С. 4.

Главатских Е.Е. Современный урок технологии с применением образовательных технологий// Инновационные тенденции развития системы образования. Сборник материалов VII Международной научно-практической конференции. Изд-во ООО «Центр научного сотрудничества «Интерактив Плюс»» (Чебоксары). 2017. С. 181-185.

Двадненко М.В., Двадненко И.В. Использование информационных технологий в современном образовательном пространстве// Современные наукоемкие технологии. Изд-во: Издательский дом «Академия естествознания» (Пенза) - №4. 2014. С.139а.

Зенкина С.В., Панкратова О.П. Аналитический обзор современных информационных образовательных технологий// Вестник Российского Университета дружбы народов. Серия: Информатизация образования. Изд-во РУДН (Москва) - №1. 2014. С. 73-81.

Стебеняева Т.В., Лазарева Л.Ю. Опыт разработки современных инновационных образовательных технологий// Актуальные вопросы современного образования. Сборник материалов V Международной научной конференции. Изд-во «Центр научного знания «Логос»» (Ставрополь). 2014. С. 44-48.

TRANSLIT

Abdulaeva P.Z., Abdulaeva H.S. Didakticheskie vozmozhnosti informacionno-kommunikacionnyh tekhnologij v obrazovatel'nom processe sovremennogo VUZa// Mir nauki, kul'tury, obrazovaniya. Izd-vo: Redakciya mezhdunarodnogo nauchnogo zhurnala «Mir nauki, kul'tury, obrazovaniya» (Gorno-Altajsk). - № 1(44). 2014. S. 4.

Glavatskih E.E. Sovremennyj urok tekhnologii s primeneniem obrazovatel'nyh tekhnologij// Innovacionnye tendencii razvitiya sistemy obrazovaniya. Sbornik materialov VII Mezhdunarodnoj nauchno-prakticheskoj konferencii. Izd-vo OOO «Centr nauchnogo sotrudnichestva «Interaktiv Plyus»» (CHeboksary). 2017. S. 181-185.

Dvadnenko M.V., Dvadnenko I.V. Ispol'zovanie informacionnyh tekhnologij v sovremennom obrazovatel'nom prostranstve// Sovremennye naukoemkie tekhnologii. Izd-vo: Izdatel'skij dom «Akademiya estestvoznaniya» (Penza) - №4. 2014. S.139a.

Zenkina S.V., Pankratova O.P. Analiticheskij obzor sovremennyh informacionnyh obrazovatel'nyh tekhnologij// Vestnik Rossijskogo Universiteta druzhby narodov. Seriya: Informatizaciya obrazovaniya. Izd-vo RUDN (Moskva) - №1. 2014. S. 73-81.

Stebenyaeva T.V., Lazareva L.YU. Opyt razrabotki sovremennyh innovacionnyh obrazovatel'nyh tekhnologij// Aktual'nye voprosy sovremennogo obrazovaniya. Sbornik materialov V Mezhdunarodnoj nauchnoj konferencii. Izd-vo «Centr nauchnogo znaniya «Logos»» (Stavropol'). 2014. S. 44-48.


Refbacks

  • There are currently no refbacks.


Copyright (c) 2018 Studia Culturae

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.