ROMANTICISM ERA - SOME FEATURES OF GERMAN MUSICAL BIEDERMEIER
Abstract
The romanticism Era which arose at the end of XVIII – the first quarter of the 19th century incorporated the most various lines of the previous directions. However developed new socially-historical circumstances in society exerted impact not only on culture in general, but also on separate genres of art, for example on musical and theatrical. Biedermeier - style or an era in Romanticism? An era Biedermeier in Germany coincided with the beginning of industrialization and the related unemployment that affected social disorder of many people. Therefore the person sought to avoid these tests of life, he sought to move away to the cozy world - the world Biedermeier. Especially it was reflected in literature and musical theater. The musical dramatized representation was ready for creation of cozy space which should not hurry to be left …
Keywords
Full Text:
PDF (Русский)References
Ботникова А. Б. «Немецкий романтизм: диалог художественных форм». - М.: Аспект Пресс, 2005. - 352 с.
Горький М. История русской литературы. М. 1939. С. 42.
Жирмунский В. М. «Немецкий романтизм и современная мистика». – СПб.: Аксиома, Новатор, 1996. – XL + 232 с. (Памятники и история европейского романтизма)
Лишаев А.С. Уютное место (феномен уюта в эстетике пространства)//Вестник Ленинградского Государственного университета им. А.С. ПУШКИНА, 2010, №5, с. 144-153
Лихачёв Д.С. Историческая поэтика русской литературы. СПб.: Алетейя. 1997. С. 173
Размадзе А.С. Очерки истории музыки от древнейших времён до половины XIX века. Музыкальные классики, романтики и западноевропейское оперное дело ко второй половине XIX века. Изд. 2-е. М. : ЛЕНАНД. 2017 (Музыка: искусство, наука, мастерство.№ 46.) С. 73 – 74.
BengtAlgotSørensen. GeschichtederdeutschenLiteratur: Vom 19. Jahrhundert bis zur Gegenwart. – C.H.BeckoHG, München 1997.
Dahlhaus C. Die Musik des 19. Jahrhunderts. – Wiesbaden: Akademische Verlagsgesellschaft Athenaion; Laaber: Laaber – Verlag Müller – Buscher, 1980
TRANSLIT
Botnikova A. B. «Nemeckij romantizm: dialog hudozhestvennyh form». - M.: Aspekt Press, 2005. - 352 s.
Gor'kij M. Istoriya russkoj literatury. M. 1939. S. 42.
ZHirmunskij V. M. «Nemeckij romantizm i sovremennaya mistika». – SPb.: Aksioma, Novator, 1996. XL + 232 s. (Pamyatniki i istoriya evropejskogo romantiz-ma)
Lishaev A.S. Uyutnoe mesto (fenomen uyuta v ehstetike prostranstva)//Vestnik Leningradskogo Gosudarstvennogo universiteta im. A.S. PUSHKINA, 2010, №5, s. 144-153
Lihachyov D.S. Istoricheskaya poehtika russkoj literatury. SPb.: Aletejya. 1997. S. 173
Razmadze A.S. Ocherki istorii muzyki ot drevnejshih vremyon do poloviny XIX veka. Muzykal'nye klassiki, romantiki i zapadnoevropejskoe opernoe delo ko vtoroj polovine XIX veka. Izd. 2-e. M. : LENAND. 2017 (Muzyka: iskusstvo, nauka, masterstvo.№ 46.) S. 73 – 74.
BengtAlgotSørensen. GeschichtederdeutschenLiteratur: Vom 19. Jahrhundert bis zur Gegenwart. – C.H.BeckoHG, München 1997.
Dahlhaus C. Die Musik des 19. Jahrhunderts. – Wiesbaden: Akademische Ver-lagsgesellschaft Athenaion; Laaber: Laaber – Verlag Müller – Buscher, 1980
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2018 Studia Culturae
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.